w ,

30 dni do lata, a waga nie spada? Jest na to skuteczny sposób

Jeżeli do tej pory wdrożone przez nas restrykcyjne diety i wielogodzinne ćwiczenia niewiele dały, to pora na zmiany…

lato 2021 jakie będzie dieta jak szybko schudnąć do wakacji

Do lata pozostało zaledwie kilka tygodni. Po zimie i lockdownie zostało nam wiele nadprogramowych kilogramów. Jeżeli do tej pory wdrożone przez nas restrykcyjne diety i wielogodzinne ćwiczenia niewiele dały, to pora na zmiany!

Wakacje tuż tuż, a waga nie spada…

Co zrobić? Wypróbować sprawdzone i proste sposoby, by już po dwóch tygodniach móc zauważyć pierwsze zmiany nie tylko w sylwetce, ale przede wszystkim samopoczuciu. Dietetyk radzi, aby nie przesadzić w drugą stronę, bo utrata jednego kilograma wagi na tydzień to wyjście najbezpieczniejsze dla naszego zdrowia.

Należy postawić na wolny, ale systematyczny spadek wagi, aby uniknąć efektu jo-jo. Tak, niestety, dla wielu to problem, ale to wiąże się ze zmianą żywieniowych nawyków. Jeśli połączymy je z dużą dozą motywacji, efekty będą widoczne już po 2 tygodniach.

Należy też pamiętać o aktywności fizycznej. To minimum 30-45 minut ruchu dziennie. Jeśli ktoś nie lubi ćwiczyć, dietetycy polecają długie spacery, a nawet szybkie marsze. Nie ma wymówek! Można to zrobić bez problemu po kolacji w otoczeniu swojego miejsca zamieszkania.

Brak czasu to wymówka

To prawda. Tłumaczenie się brakiem czasu na nic. Wystarczy wstawać każdego dnia 15 minut szybciej, aby zyskać w skali tygodnia prawie 2 dodatkowe godziny. Warto odstawić auto i wybrać się do pracy lub sklepu szybkim marszem. Winda w bloku? Zrezygnuj! Idź po schodach. Każda okazja jest dobra, by się ruszyć!

Mimo wszystko kluczem będzie prawidłowe odżywianie, czyli jedzenie 4-5 odpowiednio zbilansowanych posiłków w odstępach co 3-4 godziny. Należy też każdego dnia wypijać minimum 1,5 litra wody. Dopiero potem aktywność fizyczna zwieńczona dobrym snem.

Pytanie brzmi – co zatem jeść? Ze względu na wyższą kaloryczność i dużo większą zawartość cukru w owocach, nasze menu powinno być wypełnione warzywami. Skuteczne będą też pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso i nabiał. Spożycie czerwonego mięsa oraz tłuszczy zwierzęcych na pewno trzeba ograniczyć. W to miejsce dajemy jaja, ryby i rośliny strączkowe.

Bez diety ani rusz

W okresie wiosennym ciekawą propozycją będą potrawy oparte o nowalijki. Na dobry początek dnia można polecić chudy twaróg z rzodkiewką, rzeżuchą i naturalnym jogurtem. Obiad zróbmy z gotowanego na parze mięsa drobiowego lub z ryby z dodatkiem sałaty ze świeżych warzyw.

POLECAMY:
Znana aktorka szokuje. "Bałam się, że nie będzie mnie stać na jedzenie"

Jeśli nie jemy mięsa, mamy do wyboru tofu lub kotlety na bazie kasz i roślin strączkowych. W gorące dni sprawdzą się na pewno chłodniki. Przekąski? Zamiast ciastek i czekoladek postawmy na orzechy, suszone owoce czy krojone owoce lub napoje a`la shake.

Najważniejsza sprawa – unikajmy produktów i dań wysoko przetworzonych, w których znajdziemy cała gamę dodatków chemicznych i ulepszaczy, ale też soli i cukru. Nie warto! Po wdrożeniu w życie wszystkich powyższych, polecanych przez dietetyków, rozwiązań, efekt murowany. Waga sama zacznie spadać!

Co myślisz?

donald tusk powrót do polityki był premier szef epp forum ibris marcin duma

Donald Tusk będzie wściekły! Takiego obrotu spraw się nie spodziewał

tomasz lis twitter udar serce maratony newsweek

Tomasz Lis otrzymał złe wieści od lekarzy. “Brutalny dzwon od organizmu”