Ceniona przez konsumentów znana sieć obuwniczych sklepów marki Foot Locker zmienia sposób działania. Do 2026 roku nastąpi zamknięcie aż 3000 sklepów na całym świecie. Firma działa również w innych krajach, dlatego prawdopodobnie również z polskich galerii handlowych znikną jej lokale.
Foot Locker zamyka sklepy. W sumie aż 3000 lokali pod młotek
Zmiana handlowej strategii marki spowodowała, że zdecydowano o zamknięciu 3000 sklepów marki Foot Locker na całym świecie. Najpewniej dotknie to też lokali w Polsce, które znajdują się głównie w galeriach handlowych. Cały proces zamykania sklepów zakończyć się ma do 2026 roku.
W pierwszej kolejności redukcja liczby sklepów dotknie Stany Zjednoczone. W kolejnych okresach będzie dotykać jednak również sklepy w innych krajach. Pod młotek pójdą w pierwszej kolejności lokale położone w centrach handlowych. Te przestały firmie przynosić zyski.
W sumie 3000 sklepów, które maja być zlikwidowane, to około 10 proc. wszystkich lokali, jakie posiada marka. Już ubiegły rok zamknął się dla właściciela znacznym spadkiem sprzedaży, a 2023 rok będzie jeszcze gorszy. Właściciele marki przewidują, ze spadnie ona nawet o 5,5 proc. rok do roku.
400 sklepów Foot Locker w Ameryce Północnej zostanie zamkniętych do 2026 roku.
Firma planuje wprowadzenie własnych marek detalicznych i uruchomienie nowych formatów sklepowych w walce o młodego klienta. Sprzedaż firmy w czwartym kwartale 2022 roku spadła o 0,3%.— Janusz Piechociński (@Piechocinski) March 29, 2023
Foot Locker ma w planach zmiany jeśli chodzi o asortyment. Firma bada aktualnie nowe grupy docelowe. Pierwsza to grupa, dla których zbieranie obuwia to pasja i hobby, a druga to sportowcy, którzy w obuwiu szukają jakości i komfortu.
Zmiany w nastawieniu konsumentów, ale też biedniejące społeczeństwo – to wszystko ma wpływ na nową strategię firmy. Marka nie zapomni na pewno o łowcach promocji. Zamknięcie lokali spowoduje zapewne, że będą ogromne promocje. Warto więc trzymać rękę na pulsie i stać się prawdziwym łowcą okazji.