Jak to jest zostać z dnia na dzień odciętym od swoich finansów? No cóż, klienci ING Banku Śląskiego właśnie mieli okazję się o tym dowiedzieć. Dzisiejszego ranka doszło do poważnej awarii, która skutecznie zablokowała dostęp do kont bankowych online, aplikacji mobilnej, a nawet wypłaty gotówki z bankomatów.
ING Bank. Awaria w banku trwa
Żyjemy w czasach, gdy wszystko wydaje się być na wyciągnięcie ręki dzięki cyfrowym technologiom i nowinkom. Niestety takie wydarzenia brutalnie przypominają nam, jak bardzo jesteśmy od nich zależni. Wystarczy awaria i… nie mamy pieniędzy.
ING Bank Śląski, będący jednym z gigantów na polskim rynku bankowym, mierzy się od rana ze sporymi problemami technicznymi. Od około godziny 11:00 napłynęło lawinowo mnóstwo zgłoszeń od klientów.
Najwięcej skarg dotyczy braku możliwości zalogowania się do bankowości internetowej (aż 68% zgłoszeń). Nie lepiej jest z aplikacją mobilną, gdzie z problemami zmaga się 26% użytkowników. Co gorsza, nieliczni, którzy postanowili tradycyjnie pójść do bankomatu i wypłacić gotówkę, również mają kłopot.
– Pracujemy nad tym, aby wszystko wróciło do normy. Przepraszamy za utrudnienia. Aktualnie mogą występować kłopoty z działaniem aplikacji. Nasi specjaliści już nad tym pracują – informują przedstawiciele instytucji.
Awaria, choć irytująca, nie jest oczywiście końcem świata. Banki mają procedury na takie wypadki i najczęściej pracują nad rozwiązaniem problemu zanim większość klientów zdąży zauważyć, że coś jest nie tak.
Klienci ING powinni skorzystać z alternatywnych metod dostępu do swoich środków. Zawsze można odwiedzić placówkę banku osobiście albo spróbować skontaktować się z infolinią banku, aby uzyskać pomoc.
ING Bank Śląski już wystosował oficjalne oświadczenie, w którym przeprasza za zaistniałą sytuację i zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność serwisów. Bank podkreśla także, że priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa środków klientów oraz danych osobowych.