w ,

JESTEM ZŁY!JESTEM ZŁY!

Rząd wprowadzi limity na zakupy tych produktów. Prace nad ustawą trwają

Klientów odwiedzających popularne polskie dyskonty i markety spożywcze czekają zmiany Rząd ma zamiar wprowadzić limity na zakup niektórych produktów.

marki własne limity
Fot. Biedronka / biuro prasowe

Na półkach sklepowych towaru nie brakuje, ale łatwo zauważyć, że królują produkty pod własnymi markami sieci handlowych. Rząd Donalda Tuska postanowił w końcu rzucić rękawicę gigantom handlowym. Niektóre towary znikną z półek, a innych będzie mniej.

Marki własne z limitami. Rząd szykuje zmianę przepisów

Jest to odpowiedź na rosnącą popularność marek własnych, które cieszą się uznaniem Polaków za sprawą atrakcyjnej ceny oraz często nieustępującej jakości w porównaniu do znanych brandów. Mało kto wie, że znani producenci żywności wytwarzają tańsze odpowiedniki niewiele różniące się składem.

Ale czy na pewno wszystko co tanie wynika z troski sieci handlowych o portfel konsumenta? Niestety nie, bo bywa, że zjawisko to zagraża rodzimej produkcji.

Tracą na nich często polskie zakłady z branży spożywczej, choć nie tylko tej. Muszą się podporządkować operatorom handlowym, nawet jeśli nie jest to dla nich korzystne – twierdzi sekretarz stanu w resorcie rolnictwa.

Warto jednak zauważyć (i co potwierdziła w rozmowie z portalem fakt.pl przedstawicielka Lidla, w budowanie marek własnych duży wkład mają polscy dostawcy.

Stefan Krajewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, nie owija w bawełnę – rząd ma już na stole konkretne propozycje, które mają uregulować kwestię marek własnych w sklepach.

Zmiany będą przypominać te wprowadzone w stacjach radiowych – część muzyki emitowanej w eterze muszą stanowić nagrania polskie. Celem zmian jest więc procentowe określenie maksymalnego udziału tych produktów w ofercie, aby nie przyćmiły one sztandarowych produktów polskich firm.

To próba wyrównania szans na rynku, gdzie polskie przedsiębiorstwa często muszą ustępować miejsca pod marką sieci. Sieci handlowe takie jak Lidl Polska podchodzą do tematu z zaskakującym spokojem.

Aleksandra Robaszkiewicz reprezentująca markę podkreśla, że marki własne nie tylko stanowią ważny element strategii firmy, ale również są dowodem na to, że można oferować wysoką. Nadal nie wiadomo, jak zareagowały na te doniesienia pozostałe popularne marki jak Biedronka czy Kaufland.

Nie żyje wybitna polska aktorka. Grała w „Barwach szczęścia”. Zmarła w Skolimowie

300 zł dla emerytów i rencistów

Pukają do drzwi i oferują seniorom 300 zł do ręki. Mówią, że są z ZUS-u