w

Ważna informacja. Tani prąd tylko dla wybranych. Jest decyzja rządu

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało informację o programie, dzięki któremu każdy może mieć tańszy prąd. Jego pierwsza edycja okazała się wielkim sukcesem.

tani prąd gniazdko

Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd”. Wniosek można złożyć także przez Internet. To jedna z nielicznych szans na obniżenie swoich rachunków za prąd.

O co chodzi w programie „Mój prąd”?

„Mój prąd” to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).

Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie.

„Mój prąd” – dotychczasowe wyniki

132 miliony złotych dofinansowania dla ponad 27 tysięcy instalacji – to najkrótsze, ale bardzo wymowne podsumowanie pierwszego naboru w ramach rządowego programu „Mój prąd”.

Co trzeba zrobić? Instrukcja krok po kroku

Aby złożyć wniosek o dofinansowanie przez Internet potrzebujemy jedynie profilu zaufanego lub e-dowodu. Profil zaufany można łatwo założyć na stronie pz.gov.pl, korzystając np. ze swojego konta w banku.

  1. Przygotujcie elektroniczne wersje niezbędnych dokumentów, które trzeba załączyć do wniosku. Chodzi o:
    • kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”;
    • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie;
    • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano;
    • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
  2. Wejdźcie na gov.pl i zalogujcie się na „Mój Gov” za pomocą profilu zaufanego albo e-dowodu.
  3. Wybierzcie e-usługę „Skorzystaj z programu Mój prąd”.
  4. Kliknijcie przycisk „Złóż wniosek o dofinansowanie”.
  5. Zalogujcie się – profilem zaufanym albo e-dowodem.
  6. Wypełnijcie wniosek, uzupełnijcie dane kontaktowe. Upewnijcie się, że w swoim wniosku podaliście poprawny e-mail. To na ten adres wysłane będzie potwierdzenie podjętej decyzji.
  7. Dołączcie wymagane wymienione wyżej załączniki.
  8. Sprawdźcie i podpiszcie wniosek online – profilem zaufanym albo e-dowodem.
  9. Wyślijcie dokumenty: wniosek z załącznikami.
  10. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymacie na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój GOV oraz na podany we wniosku adres e-mail.

Ważne. Po wysłaniu wniosku nie można go edytować. Kluczowe jest więc, aby sprawdzić wszystko dokładnie przed wysyłką.

W przypadku jakichkolwiek pytań, Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza do odwiedzania dedykowanej strony mojprad.gov.pl.

Do kiedy trwa nabór wniosków?

Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 r.

banknoty polski złoty getin noble bank

Ogromna kara dla polskiego banku. Klienci mogą składać reklamacje

koronawirus z wuhan

Koronawirus z Wuhan nie odpuszcza. Odnotowano już ponad 100 ofiar