w ,

WTFWTF

Zenek Martyniuk w reklamie Media Markt. Spot bije rekordy popularności

Zenek Martyniuk w reklamie Media Markt! Akcja z gwiazdorem disco polo wzbudza duże emocje, ale dzięki temu już stała się najbardziej popularną z dotychczasowych kampanii sieci.

zenek martyniuk media markt lato z zenkiem youtube
Fot. YouTube

Zenek Martyniuk w reklamie Media Markt! Jak twierdzi sieć sklepów, efektywne dotarcie do klientów w branży retailowej, szczególnie elektroniki użytkowej, wymaga niestandardowych środków, tym bardziej w czasie kampanii wyborczej.

Zenek Martyniuk w reklamie Media Markt

To z tego powodu popularny brand zaangażował do letniej kampanii Zenka Martyniuka, który zachęca klientów do zakupów w rytm melodii swojego największego hitu. Akcja z gwiazdorem disco polo wzbudza duże emocje, ale dzięki temu już stała się najbardziej popularną z dotychczasowych kampanii sieci. W ciągu tygodnia od premiery przyciągnęła 2,5 mln unikalnych użytkowników.

– Branża retail, szczególnie w segmencie elektroniki użytkowej, jest bardzo trudna. Klient otrzymuje ogromne ilości informacji i ofert, więc chodzi o to, żeby umieć wyróżnić się na tle konkurencji. Nasza marka robi to od ponad 20 lat. Intrygujemy klientów, nie opowiadamy tylko o cechach i cenie produktu, ale też pokazujemy im interesujące, inspirujące i prowokujące reklamy – mówi Ewelina Piątek, manager ds. marketingu w MediaMarkt.

To właśnie angażowanie odbiorców i umacnianie relacji z klientami stało się strategią marketingową świadomych marek. MediaMarkt słynie z niesztampowych – i czasem kontrowersyjnych – kampanii reklamowych, chociażby z hasłem „Nie dla idiotów” czy „Powinni tego zabronić”. W poprzednich kampaniach sieć stawiała m.in. na nietypowe poczucie humoru (angażując kabaret Łowcy.B czy ożywiając w jakości 3D kultowe komiksowe postaci Tytusa, Romka i A’Tomka). W spotach „Odkryj w sobie dziecko” żartobliwie opowiadała o zaletach obcowania z technologiami w każdym wieku.

Disco polo nikt nie słucha, ale każdy zna

– Teraz przyszła pora na Zenka Martyniuka i to również jest kampania prowokująca, ale też wesoła, optymistyczna. Po raz kolejny spolaryzuje trochę nasze społeczeństwo – mówi ekspertka. – Byliśmy w okresie przedwyborczym, więc dotarcie do klientów podczas burzy informacyjnej związanej z wyborami było bardzo trudne. Wykorzystanie Zenka Martyniuka przyniosło nam ogromną oglądalność. W ciągu tygodnia osiągnęliśmy około 2,5 mln unikalnych użytkowników. Nigdy nam się to nie udało.

Król disco polo” został twarzą najnowszej kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt„, która wystartowała ponad dwa tygodnie temu. Otworzył ją film w mediach społecznościowych, w którym piosenkarz zachęca klientów do piosenki „Przez twe oczy zielone”. W kolejnych spotach reklamowych wcieli się w rolę doradcy, który – w muzycznej oprawie – pomaga klientom w wyborze urządzeń i usług z oferty MediaMarkt.

– Oczywiście pojawiają się też głosy nieprzychylne. Byłoby naiwnością sądzić, że kiedykolwiek powstanie kampania, która spodoba się wszystkim. To by oznaczało, że jest po prostu miałka i nie zwraca uwagi klientów – podkreśla Ewelina Piątek.

– Co ciekawe, ludzie, którzy pisali negatywne komentarze, już po chwili dostawali odpowiedź, ale nie od nas,  od fanów Zenka, rozpoczynały się dyskusje i wzajemne przekonywanie. Czy to jest dobre, czy złe – nie wiem, ale pokazuje ogromne zaangażowanie.

Na współpracę z gwiazdorem marka zdecydowała się nie tylko ze względu na jego rozpoznawalność i ogromną popularność. Pod uwagę wzięto też ogólną sympatię, jaką cieszy się w Polsce, autentyczność na scenie oraz poza nią.

Zenek Martyniuk – postać niezwykła

– Zenek Martyniuk to z pewnością postać niezwykła. To nie jest po prostu gwiazda disco polo, ale  człowiek, który całe życie robi z pasją to, co kocha. A wśród naszych klientów również są pasjonaci, np. kina czy muzyki, którzy  wykorzystują różne technologie do realizacji tych pasji. Dlatego Zenek tak dobrze pasuje do naszego brandu – tłumaczy manager ds. marketingu w MediaMarkt.

– Bardzo się cieszę, że sieć zaprosiła mnie do współpracy. Jestem stałym klientem i członkiem klubu MediaMarkt – mówi Zenek Martyniuk. – Moja rola w promowaniu marki polega na nagraniu reklamy promującej sieć sklepów MediaMarkt i oczywiście spotkaniach z fanami w całej Polsce, w 10 miastach – nie tylko największych, ale także mniejszych.

Angażując gwiazdora disco polo, firma liczy nie tylko na korzyści wizerunkowe, ale i wymierny efekt biznesowy. Dlatego w ramach kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” przygotowała też liczne akcje promocyjne. Jego rolą będzie również popularyzowanie nowinek technologicznych dostępnych w asortymencie sieci.

– Branża muzyczna interesuje się różnego rodzaju nowinkami technologicznymi. Zarówno mi, kolegom z branży, jak i fanom wszystkie te technologiczne nowości są bliskie – podkreśla Zenek Martyniuk. Na kampanię z jego udziałem składają się działania w internecie i social mediach, spoty radiowe i TV.

wymachiwała psem znęcanie się nad zwierzętami kodeks karny

Wymachiwała psem na smyczy. Przedziwne nagranie z ulicznej kłótni

fundacja otwarty dialog hejt mowa nienawiści epidemia

Fundacja Otwarty Dialog alarmuje. Polskie społeczeństwo się radykalizuje