w

Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem w rok po premierze

Mazda CX-30, drugi po Maździe 3 model najnowszej generacji japońskiego producenta, debiutowała w polskich salonach sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku.

mazda cx-30 cena otomoto spalanie wymiary test

Mazda CX-30, drugi po Maździe 3 model najnowszej generacji japońskiego producenta, debiutowała w polskich salonach sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku. W ciągu pierwszego roku obecności na rynku stała się jednym z najchętniej kupowanych modeli Mazdy w Polsce

Mazda CX-30. Sukces na polskim rynku

Auto wyprzedziło w statystykach sprzedaży doskonale zadomowione już na rynku modele jak Mazda CX-5 czy Mazda6. Uległo tylko nieznacznie bestsellerowi, czyli Maździe CX-3. Wśród 2132 klientów, którzy wybrali Mazdę CX-30 na przestrzeni 12 miesięcy, aż 34% zdecydowało się na wersje z innowacyjnym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-X. Ma on moc 180 KM.

Rozkład preferencji dot. rodzaju skrzyni biegów to niemal pół na pół ze wskazaniem na automatyczne przekładnie (55/45%). Najczęściej wybieranym kolorem jest Soul Red Crystal, który wybrało ponad 44% klientów.

To, co jest dla nas przyjemnym zaskoczeniem, to popularność wysokiej wersji wyposażenia Hikari, na którą decyduje się niemal 53% osób mimo, że Mazda CX-30 już w podstawowej wersji Kai jest najlepiej wyposażonym seryjnie samochodem w swoim segmencie – zauważa Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Cieszy relatywnie duży udział wersji z napędem na wszystkie koła. To rozwiązanie wyróżnia CX-30 na tle wielu popularnych konkurentów w klasie. Co piąty klient zamawia naszego kompaktowego SUV-a z napędem na obie osie, a teraz udział systemu i-ACTIV AWD zapewne się zwiększy, bo wprowadzamy ofertę specjalną, w której proponujemy Mazdę CX-30 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G i układem AWD z rocznika 2019 w cenie porównywalnego samochodu z napędem na przód – dodaje Nowak.

Kompaktowy model CX-30 odpowiedzią na rosnące zainteresowanie

W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie samochodami typu SUV Mazda wprowadziła kompaktowy model CX-30. Uplasował się on wielkością pomiędzy miejskim CX-3, a flagowym CX-5. Zwarta bryła nadwozia łączy poręczność w ruchu miejskim z praktycznością. Skrywa przestronne i praktyczne wnętrze i angażuje kierowcę dzięki unikalnym właściwościom jezdnym.

Sylwetka samochodu jest najnowszą interpretacją przełomowego języka stylistycznego KODO. Zachowuje witalność i oferuje jakość marek premium, czego wyrazem jest szlachetna elegancja i czystość minimalistycznej formy.

Stylistyka Mazdy CX-30 została doceniona przez międzynarodowe grono ekspertów. Dlatego krótko po rynkowym debiucie przyznali temu modelowi prestiżową nagrodę „Red Dot: Product Design 2020”.

pobór do wojska 2021 koronawirus bezrobotni wynagrodzenie służba wojskowa mon

Pobór do wojska 2021. Rząd będzie masowo wzywać rezerwistów

stop rasizmowi w pracy nietolerancja kolor skóry religia

STOP rasizmowi w pracy. Kampania społeczna w czasach pandemii