Zespół cyberbezpieczeństwa Komisji Nadzoru Finansowego przestrzega wszystkich posiadaczy konto w tym banku, ale również te osoby, które nie posiadają tam żadnych oszczędności. Cyberprzestępcy znów próbują złowić naiwnych.
Cyberoszuści znów w akcji. Podszywają się pod PKO Bank Polski
Cyberprzestępcy nawet w wakacje nie próżnują. Znów podszywają się pod największy i najbardziej rozpoznawalny w kraju bank, czyli PKO Bank Polski. W internecie na różnych portalach można trafić na fałszywe reklamy, które zachęcają do inwestowania swoich pieniędzy.
– Uważajcie na fałszywe reklamy inwestycyjne publikowane przez cyberprzestępców w mediach społecznościowych. W tym przypadku oszuści podszywają się pod PKO BP – czytamy we wpisie zespołu ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa. Reklamy przekierowują nieuważne osoby na fałszywe strony do złudzenia przypominające stronę banku.
Uważajcie na fałszywe reklamy inwestycyjne publikowane przez cyberprzestępców w mediach społecznościowych. W tym przypadku oszuści podszywają się pod @PKOBP. Niebezpieczna reklama prowadzi do fałszywej strony, na której oszuści zachęcają do dokonania rejestracji, a następnie do… pic.twitter.com/mvgDMSwqom
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) July 26, 2023
Jedno kliknięcie i wiara w rekordowe zyski może sprawić, że stracimy oszczędności życia. Oszuści zachęcają swoje ofiary do podawania danych osobowych i rejestrowania się w ich systemie. Eksperci apelują o ostrożność.
Nie ułatwiajmy złodziejom sprawy!
W powyższym wpisie-ostrzeżeniu można dokładnie zapoznać się z tym, jak wygląda fałszywa reklama. Jest w niej zawarte hasło o treści: „Inwestycje z PKO wzbogacają tysiące Polaków! Dołącz do projektu i bądź wśród nich”. To jednak pospolite oszustwo i polowanie na osoby, które szukają szybkiego zysku.
Reklama pojawia się najczęściej na Facebooku. Cyberprzestępcy w osatnim czasie podszywają się również pod inne banki takie jak Pekao SA czy ING Bank Śląski. Wysyłają między innymi SMS-y do swoich ofiar i rozpowszechniają nieprawdziwe informacje dotyczące inwestycji często wykorzystując do tego wizerunku znanych osób.
Złodzieje internetowi często wykorzystują reklamy do kuszenia swoich ofiar. Wszystko dlatego, że każdemu użytkownikowi korzystającemu z portali informacyjnych wyświetlają się inne kreacje (często związane z zainteresowaniami).
Portale jedynie pośredniczą w emisji reklam i najczęściej ich wydawcy nie mają pojęcia, że za daną reklamą może stać oszustwo. Dzieje się to w sposób całkowicie zautomatyzowany, dlatego eksperci apelują o rozsądek i o to, aby mieć oczy szeroko otwarte.