w ,

Merchandising profesjonalny. Przestrzeń narzędziem skutecznej komunikacji z klientami

Konkurencja na rynku jest bardzo duża. Aby zawalczyć o klienta, firmy sięgają po profesjonalne usługi marketingowe. Jedną z nich jest właśnie merchandising.

usługi merchandisingowe pkd
Fot. materiały partnera

Merchandising to dziedzina marketingu, która nieustannie się rozwija. Coraz częściej wykorzystuje się w niej nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość. Dzięki temu ta metoda na przyciągnięcie uwagi klientów staje się coraz bardziej skutecznym narzędziem marketingowym.

Na czym polegają usługi merchandisingowe?

Żyjemy w czasach, w których wszyscy są zabiegani. Dotyczy to również bombardowanych komunikatami reklamowymi klientów sklepów wielkopowierzchniowych, o uwagę których coraz trudniej jest walczyć. Odpowiednie wyeksponowanie danego produktu i atrakcyjna witryna sklepowa pozwala wpłynąć na decyzje zakupowe, co przekłada się na wzrost sprzedaży.

Konsument je oczami, a kontakt z ekspozycją sklepową można porównać do randki – kluczowa jest pierwsza minuta… Dlatego tak ważna jest profesjonalna i efektywna ekspozycja, która pozwala zwiększyć sprzedaż. Tu z pomocą przychodzi agencja merchandisingowa i specjalista z zakresu psychologii społecznej, jakim jest merchandiser znający się doskonale na branży FMCG.

Merchandising to ogół działań marketingowych, mających na celu zwiększenie efektywności sprzedaży towarów na szeroką skalę. Polega na dokładnie zaplanowanym i przemyślanym rozmieszczeniu towarów w miejscu sprzedaży, w taki sposób, aby zwiększyć widoczność i dostępność towaru, ale i przyciągnąć uwagę konsumenta i skłonić go do zakupu.

Najważniejszą rolą merchandisingu oraz celem tych działań jest po prostu wpływ na klienta skutkujący dokonaniem przez niego zakupu. Na czym polegają usługi merchandisingowe?

To głównie zaplanowane przez specjalistę visual merchandisingu akcje, działania i akcje promocyjne, które mają zapewniać stałą sprzedaż. Znaczenie merchandisingu rośnie, bo walka o uwagę konsumenta jest coraz trudniejsza również z powodu rosnącej konkurencji.

Agencja merchandisingowa w branży FMCG – sposób na większą sprzedaż

Skuteczny merchandising w sklepie, markecie czy galerii handlowej to zadanie trudne, dlatego warto zatrudnić agencję, która świadczy tego typu usługi i zajmie się tym w sposób profesjonalny i zgodny z aktualnymi trendami. Rozmieszczenie towarów na półce czy stoisku, spełnienie indywidualnych potrzeb konsumentów i ostatecznie zachęcenie ich do zakupów to tylko pozornie łatwe zadania.

Agencja ma w swoim portfolio całą paletę usługi metod, które pozwolą szybko osiągnąć pozytywny efekt. To nie tylko merchandising mobilny, merchandising stacjonarny czy cross merchandising. Skorzystanie z usług specjalistów jest często wręcz wskazane, bo wszystkie te działania mają jednak jeden wspólny cel – wywieranie pozytywnego wpływu na emocje i zachęcenie klientów do kupna.

Firmy takie oferują idące z duchem czasu ciekawe rozwiązania informatyczne pozwalające zachować kontrolą nad ekspozycją powierzchni handlowej i asortymentu produktów. Zaplanowanie odpowiedniej ekspozycji towarów pełni tu kluczową rolę i jest konieczne w celu osiągnięcia szybkich efektów sprzedażowych danego towaru. Wszystko to będzie oczywiście wsparte działaniami dodatkowymi.

Obecnie w merchandisingu sklepowym można wyróżnić między innymi poniższe trendy:

  • Personalizacja – sklepy coraz częściej dążą do personalizacji doświadczeń zakupowych klientów. Oznacza to, że starają się dostosować ofertę i wystrój sklepu do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów. Można to osiągnąć na przykład poprzez wykorzystanie danych o zakupach klientów, ich lokalizacji czy preferencjach behawioralnych.

  • Współpraca z influencerami – osobami, które mają duże grono obserwujących w mediach społecznościowych. Ich rekomendacje są często brane pod uwagę przez potencjalnych klientów. Dlatego też sklepy coraz częściej współpracują z influencerami, aby promować swoje produkty i usługi.

  • Nowe technologie – nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy rozszerzona rzeczywistość, coraz częściej wykorzystywane są w merchandisingu sklepowym. Mogą one być wykorzystywane na przykład do personalizacji oferty, automatyzacji procesów sprzedażowych czy zwiększenia zaangażowania klientów.

Merchandising profesjonalny. Profesjonalne usługi, z których warto skorzystać

Tego typu firmy idą z duchem czasu. Coraz rzadziej rozliczają się z klientem za godzinę pracy, a coraz częściej stawiają na pełną profesjonalizację całego procesu. Takie podejście zwiększa efekty, a po stronie zamawiającego usługę przynosi realne korzyści i oszczędności.

Profesjonalna obsługa merchandisingowa odbywa się w cyklu uzgodnionym od początku do końca z klientem. Dzieje się to zawsze przy równoległym wsparciu systemów IT.

Działania merchandisingowe opierają się na strategii obecności produktu w miejscu sprzedaży i właściwe ustawienie ekspozycji, a w dalszym etapie na regularnym przygotowywaniu raportu z działań, przygotowywanie dokumentacji fotograficznej, a nawet regularnej kontroli terminów przydatności produktów do spożycia. To także obsługa zwrotów jak i opracowywanie, dostarczanie i montaż materiałów POSM.

Trendy pokazują, że merchandising sklepowy jest dziedziną, która stale się rozwija. Wraz z rozwojem nowych technologii i zmianami w zachowaniach zakupowych klientów, merchandising będzie musiał się do nich dostosowywać, aby zachować swoją skuteczność.

Warto więc postawić na wdrożenie rozwiązań oferowanych przez podmioty, które nie pozostają w tyle za zmieniającym się światem.

Nie żyje znany aktor. Grał w „Ranczu” i „Świecie według Kiepskich”. Dwa dni przed śmiercią…

Producent wyrobów betonowych

Producent wyrobów betonowych. Innowacje w budownictwie i architekturze