w

Digital News Report: TVP w gronie najmniej wiarygodnych źródeł informacji

Digital News Report wskazuje, że TVP oraz „Gazeta Polska” są liderami rankingu najmniej wiarygodnych źródeł informacji w Polsce.

digital news report tvp tvn24 tvn rmf radio zet

Digital News Report wskazuje, że TVP oraz „Gazeta Polska” są liderami rankingu najmniej wiarygodnych źródeł informacji. 55 proc. polskich internautów przegląda Onet, odrobinę mniej WP.pl, a tylko 40 proc. czyta TVN24.pl. Mamy wyniki najnowszego badania na zlecenie Instytutu Reutersa.

Digital News Report: TVP w odwrocie

Jeśli chodzi o prasę, najpopularniejszy jest portal Wyborcza.pl (23 proc. wskazań). Ze stacji radiowych najczęściej wybieramy RMF24.pl. Wśród regionalnych źródeł informacji prym wiedzie Naszemiasto.pl.

Jeśli chodzi o media pozainternetowe, wśród stacji informacyjnych liderem jest TVN (czyli „Fakty”, TVN24 i TVN24 Biznes i Świat). 50 proc. respondentów ogląda te kanały minimum raz w tygodniu. 34 proc. badanych ogląda Polsat News. Kanał ten wyprzedził telewizje informacyjne należące do TVP.

digital news report

Treściom informacyjnym przekazywanym przez TVP ufa 43 proc. internautów, z kolei 39 proc. nie ufa telewizji publicznej. W przypadku „Gazety Polskiej” brak zaufania wykazuje 31 proc. respondentów.

Nie ufamy tabloidom?

Jeśli chodzi o prasę tabloidową, do „Super Expressu” z zaufaniem podchodzi 44 badanych, a do „Faktu” 45 proc. osób pytanych w badaniu Digital News Report.

Informacje podawane w mediach 45 proc. polskich internautów uważa za wiarygodne. 37 proc. wierzy temu, co jest na portalach społecznościowych. 20 proc. respondentów deklaruje, że płaci za informacje podawane w sieci (subskrypcje i abonamenty).

Poziom zaufania do mediów – badanie Instytutu Reutersa

digital news report tvn24 tvp

Smartfony stały się głównym urządzeniem do szukania informacji i bardziej popularnym od komputerów stacjonarnych. Na telefonach informacje czyta już 79 proc. internautów. 5 lat temu było to 52 proc. pytanych. W odwrocie jest tradycyjna telewizja. Tu nastąpił spadek liczby osób czerpiących informacje z tego typu źródła z 81 do 75 proc., a w przypadku prasy – z 28 do 24 proc.

Facebook liderem w przypadku social media

Wśród liderów platform społecznościowych wciąż głównym źródłem informacji jest Facebook. Treści o charakterze newsowym czerpie tu 65 proc. polskich internautów, o 4 proc. więcej niż rok temu.

Digital News Report to raport oparty na ankietach przeprowadzonych w styczniu i lutym br. wśród ponad 80 tys. internautów w 40 krajach z całego świata. W Polsce sondaż objął 2 008 użytkowników.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

druga fala koronawirusa generali caritas

Druga fala epidemii. Szpitale wspierane przez Caritas już się przygotowują

bubbles pies bez oka bullterier

Bubbles. Postrzelona i pobita młotkiem. Mimo braku oka znalazła dom