w ,

Klienci mBanku proszeni o czujność! Można stracić wszystkie pieniądze

mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy tym razem działają w bardzo wyrafinowany sposób. Warto uważać!

mbank ekonto phishing atak infolnia hackerzy włam na konto

Klienci mBanku na celowniku oszustów! Instytucja informuje klientów o nowym ataku, przez który można stracić oszczędności całego życia. Co warto wiedzieć, aby nie dać się okraść?

mBank na celowniku oszustów. Klienci muszą być czujni

mBank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy tym razem działają w bardzo wyrafinowany sposób. Podszywają się pod infolinię banku. Potrafią wyświetlić na telefonie posiadacza rachunku dowolny ciąg cyfr. Klientom banku wyświetlają numer telefonu bankowej infolinii.

Jak działają oszuści?

Oszuści przekonują klienta, że zgromadzone na jego koncie pieniądze są zagrożone i aby je ochronić przed kradzieżą, chcą „zweryfikować konto”, wykonać „przelew testowy” lub „przelew na konto rezerwowe”.

Złodzieje mówią czasem, że z konta już zniknęły pieniądze i podają konkretną kwotę. Zdarza się, że namawiają do instalacji oprogramowania np. TeamViewer QuickSupport lub AnyDesk na komputerze lub smartfonie. Przekonują, że ta aplikacja pomoże odzyskać skradzione pieniądze.
W rzeczywistości dzięki niej przejmują kontrolę nad telefonem lub komputerem zaatakowanego klienta. Wtedy mają otwarty dostęp do prywatnych danych, w tym dostęp do konta bankowego.

Oszuści wyłudzają też inne dane, np. login i hasło do konta w banku, PESEL, dane dowodu osobistego nazwisko panieńskie matki, pełny numer karty wraz kodem CVV2 oraz jej datą ważności. Warto wiedzieć, że pracownik banku NIGDY nie prosi o takie dane.

Zapamiętaj:

  • Nigdy NIKOMU nie podawaj swoich danych.
  • Nigdy NIE INSTALUJ aplikacji, do których namawia Cię osoba, która do ciebie dzwoni.
  • Uważnie przeczytaj komunikaty autoryzacyjne przed zatwierdzeniem transakcji płatniczej.
  • Nigdy nie potwierdzaj transakcji, których nie zlecasz. Jeśli to zrobisz, oszuści otrzymają nieuprawniony dostęp do Twojego komputera lub smartfonu. Przejmą dostęp do Twojego konta bankowego, a Ty możesz stracić pieniądze.

Nie daj się nabrać, zwróć uwagę kto naprawdę do ciebie dzwoni, dlatego PAMIĘTAJ:

  • Pracownik banku lub innej instytucji finansowej NIGDY nie poprosi Cię żebyś zainstalował aplikacje np. AnyDesk lub TeamViewer Quick Support.
  • Pracownik banku lub innej instytucji finansowej NIGDY nie zapyta Cię o login i hasło do logowania na konto w banku.
  • Pracownik banku lub innej instytucji finansowej NIGDY nie zapyta Cię o pełny numer karty, jej datę ważności oraz kod CVV2/CVC2.
  • Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku lub komunikaty autoryzacyjne w aplikacji mobilnej.
  • Nie potwierdzaj operacji, których nie zlecasz albo których do końca nie rozumiesz!

Oszuści mają zwyczaj notorycznego przekonywania, że są wiarygodni, bo dzwonią z banku lub instytucji finansowej. Po sposobie prowadzenia rozmowy nie powinno być trudne rozpoznanie, że nie mamy do czynienia z prawdziwym pracownikiem instytucji.

W przypadku wątpliwości należy natychmiast przerwać rozmowę i zadzwonić na mBank’ową infolinię pod numer: 801 300 800 lub 42 6 300 800.

Co myślisz?

rodo jak przechowywać dokumenty

Jak przechowywać dokumenty w dobie obowiązywania RODO?

woda z butelki czy z kranu jaką wodę pić śmierdzi filtrowana dafi

Pijesz duże ilości wody? Musisz to wiedzieć, jeśli zależy Ci na zdrowiu