Z samego rana w piątek 30 września władze Bankowego Funduszu Gwarancyjnego poinformowały, że z rynku zniknie Getin Noble Bank. Rozpoczęła się przymusowa restrukturyzacja instytucji w związku z jej fatalną kondycją finansową. Co z oszczędnościami klientów?
Getin Noble Bank przestał istnieć. Co dalej z pieniędzmi klientów?
Banku nie uda się uratować. Jego kondycja finansowa jest fatalna, dlatego BFG zdecydował o rozpoczęciu procedury mającej na celu restrukturyzację instytucji. Powodem jest bardzo wysokie ryzyko upadłości banku. Uspokajamy! Pieniądze klientów Getinu nie są zagrożone w związku z obowiązującą w Polsce gwarancją BFG.
O sprawie poinformowano media z samego rana 30 września. Bankowy Fundusz Gwarancyjny ujawnił, że Getin ma niezwykle złą sytuację. Dla klientów w zasadzie nic się nie zmieni. Obsługiwani będą oni tak samo, jak do tej pory. Będą mieli również stały dostęp do zgromadzonych środków.
Jak poinformowały władze Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, bez zakłóceń będą działały również bankomaty czy karty Getin Noble Banku, a także bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna.
Modelowe współdziałanie @uknf oraz największych 8 banków i BFG, które kosztem 10,3 mld zł odbudowały siłę finansową restrukturyzowanego Getin Noble Bank. Środki deponentów są bezpieczne i zapewniona jest normalna obsługa klientów. Bank będzie się rozwijał pod marką Velo Bank
— Paweł Borys (@PawelBorys_) September 30, 2022
Niebawem powstanie całkiem nowa instytucja, która ma przejąć całą działalność upadłego Getinu. Ma nazywać się VeloBank. Zanim się to stanie, najpierw 3 października 2022 r. cała działalność trafi pod skrzydła pomostowego Banku BFG.
Źródło: TVN24, PAP