Profesor Zdrówko nie żyje. Zmarła po długiej chorobie. Była to jedna z najbardziej cenionych postaci w dziedzinie dietetyki i żywienia w kraju. Jej śmierć poruszyła wiele osób, zarówno w środowisku naukowym, jak i poza nim.
Profesor Zdrówko. Choroba wygrała z ekspertką i gwiazdą „Wiem co jem”
Profesor Zdrówko była znana z pasji do nauki i zdrowego trybu życia, co sprawiło, że stała się inspiracją dla wielu osób. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska zmarła w wieku 72 lat. Ukończyła Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Warszawie, gdzie specjalizowała się w chorobach wewnętrznych i gastroenterologii.
W 1984 roku obroniła doktorat, a w 2006 roku uzyskała habilitację w dziedzinie nauk medycznych, specjalizując się w dietetyce. Jej kariera naukowa była bogata w osiągnięcia, co zaowocowało otrzymaniem w 2012 roku tytułu profesora nauk medycznych.
– Dziś rano po długiej i ciężkiej chorobie zmarła Pani Profesor Małgorzata Kozłowska -Wojciechowska, słynna Pani Profesor Zdrówko. Małgosiu, smutno mi i pusto bez Ciebie. Do kogo teraz zadzwonię z prośbą o radę? – napisała na Facebooku Katarzyna Bosacka.
Profesor Zdrówko była nie tylko wybitnym naukowcem, ale również aktywnym popularyzatorem wiedzy o zdrowiu. Swoją pasję dzieliła z innymi przez występy w programach radiowych i telewizyjnych, a także przez liczne publikacje książkowe.
Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska (72) – 🇵🇱 profesor nauk medycznych, specjalizująca się w chorobach wewnętrznych i gastroenterologii. Występowała jako „Profesor Zdrówko” – ekspertka ds. żywienia w programie TVN pt. „Wiem, co jem”. pic.twitter.com/fI9QYVWWr4
— Kto umarł? (@KtoUmarl) January 2, 2024
Znana była również z udziału w programie TVN Style „Wiem, co jem”, gdzie u boku Katarzyny Bosackiej jako Profesor Zdrówko edukowała widzów na temat zdrowego odżywiania.
W 2006 habilitowała się w dziedzinie nauk medycznych w specjalności dietetyka na Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie.
Jej badania i publikacje przyczyniły się do zwiększenia świadomości społecznej na temat zdrowego stylu życia.
Jej podejście do nauki było holistyczne, łączące wiedzę teoretyczną z praktycznymi poradami, co sprawiało, że jej praca była ceniona zarówno w środowiskach akademickich, jak i wśród zwykłych ludzi.