PGE wydało ostrzeżenie do wszystkich osób, którym spółka sprzedaje energię elektryczną. Prosi o ostrożność w związku z wystąpieniem przypadków nowej kampanii phishingowej. Przestępcy podszywają się pod Polską Grupę Energetyczną i wyłudzają pieniądze.
PGE ostrzega przede wszystkim seniorów
Rozsyłane są niewiadomego pochodzenia wiadomości informujące o rzekomych zaległych należnościach zawierają link przekierowujący do podejrzanych stron mających w nazwie różne kombinacje adresowe ze słowem „pge”, np. oplatapge.com.
Wszystkie takie przypadki są na bieżąco monitorowane, a strony blokowane. Wiadomo jednak, że ktoś przed zauważeniem, że to próba wyłudzenia, może się nabrać. Wszystkie takie sytuacje i próby oszustw są zgłaszane przez PGE do organów ścigania.
Spółka apeluje do swoich klientów o zachowanie czujności oraz dokładne sprawdzanie, czy podczas logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml.
Czytaj dalej, jeśli nie chcesz stracić pieniędzy
PGE zwróciło się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie tego ostrzeżenia rodzinie i znajomym. W przypadku otrzymania podejrzanych wiadomości o nieuregulowanych należnościach i innych wzbudzających podejrzenia, należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków ani załączników.
Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności i uczciwej konkurencji. Polega to m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach.
Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
Warto też zaznaczyć, że takie próby wyłudzania pieniędzy od nieuważnych i nieświadomych klientów to dziś norma. Dotyczy to nie tylko sprzedawców energii elektrycznej, ale i operatorów komórkowych. Miejmy się zatem na baczności.
Źródło: Polska Grupa Energetyczna