Koniec Facebooka i Instagrama w Europie? Portale mogą zamknąć działalność. Firma jest zmuszana przez Unię Europejską usunięcia swojego biznesu z kontynentu. Chyba że spełni jeden warunek.
Koniec Facebooka już za 3 tygodnie? Unijni urzędnicy wydali nakaz
Najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie zmuszany jest do zawieszenia działalności na terenie Unii Europejskiej. Taka jest decyzja organu nadzorującego prywatność w sieci. Urząd z Irlandii dał gigantowi zaledwie trzy tygodnie.
Co ma zrobić portal? Czy to koniec Facebooka? Musi natychmiast wstrzymać przekazywanie danych osobowych użytkowników z Europy do Stanów Zjednoczonych (tam ma siedzibę). Firma póki co uspokaja, że zamknięcie profili użytkowników z naszego kontynentu nam nie grozi. Mimo to poszła do sądu i walczy.
W sierpniu 2020 r. irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) przesłała Facebookowi oficjalne pismo, w którym nakazano zaprzestania przesyłania danych użytkowników z Europy do USA. Amerykańskie przepisy z zakresu prywatności w sieci są zdaniem regulatora odmienne i nieadekwatne.
410 mln obywateli UE bez Facebooka i Instagrama
Co będzie zatem, jeśli Facebook nie dostosuje się do tego nakazu? Najpierw zostanie ukarany ogromną grzywną. Może to być nawet 4 proc. rocznego obrotu Facebooka, czyli ok. 2,8 miliarda dolarów.
Jedno jest pewne. Jeśli w ciągu 3 tygodni Facebook nie zrobi tego, czego wymagają unijni biurokraci, usługi dla 410 milionów ludzi na terenie Unii Europejskiej będą już niedostępne. Firma twierdzi, że wpływ działania urzędników na gospodarkę będzie dramatyczny dla wielu firm korzystających z usług.
Koniec ery Instagrama to koniec tysięcy firm w Polsce
W tej chwili firma Marka Zuckerberga apeluje o bardziej pragmatyczne podejście i wypracowanie wspólne lepszych rozwiązań. Czy unijni urzędnicy posłuchają prośby twórcy największego portalu internetowego na świecie? Można w to wątpić. Dlatego jeśli to się nie stanie, pożegnamy się z naszymi profilami na zawsze.
Na zakończenie garść danych. W sierpniu 2019 roku z Facebooka korzystało 42,3% Polaków, łącznie 16 070 000 użytkowników. Większość z nich to kobiety – 53,5%. Największą grupę użytkowników stanowiły osoby w wieku od 25 do 34 lat (4 600 000). Aplikację Messenger, czyli komunikator od Facebooka, funkcjonujący też jako samodzielna platforma, uruchomiło w sierpniu 16 018 455 użytkowników
Źródło: ithardware.pl, cyberdefence24