w

KODO. Mazda i jej filozofia tworzenia, czyli auto dziełem sztuki

KODO, wprowadzona w 2010 r. wyjątkowa filozofia projektowania Mazdy (Dusza Ruchu), jest siłą napędową wielokrotnie nagradzanej stylistyki aktualnej gamy modelowej Mazdy.

mazda kodo 3 filozofia CX-30 MX-30

KODO, wprowadzona w 2010 r. wyjątkowa filozofia projektowania Mazdy (Dusza Ruchu), jest siłą napędową wielokrotnie nagradzanej stylistyki aktualnej gamy modelowej Mazdy. Potwierdzają to choćby zebrane w ostatnim czasie nagrody – Red Dot i World Car Awards za wzornictwo Mazdy3 i Red Dot zarówno dla Mazdy MX-30, jak i dla Mazdy CX-30.

KODO, czyli Dusza Ruchu

Satysfakcja czerpana z rozwijania kluczowej dla Mazdy koncepcji zrównoważonego rozwoju Zoom-Zoom 2030. To długoterminowa wizja rozwoju marki czyni ze stylistyki Kodo kluczowy atut. W czym? W dążeniu do ciągłego doskonalenia marki i podnoszenia rangi wzornictwa do poziomu sztuki.

Podczas gdy niektóre założenia projektowe pozostają fundamentalne dla stylistyki Kodo, jej stałą ewolucję doskonale odzwierciedla naturalnie progresywna stylistyka Mazdy 3 i CX-30 oraz najnowszej MX-30. Jo Stenuit, Dyrektor Designu w Mazda Europe wyjaśnia:

Pierwsze dostępne na rynku samochody elektryczne zostały zaprojektowane w bardzo futurystycznym, czasami niemal kosmicznym stylu. Przypuszczam, że miało to na celu uświadomienie ludziom, że te modele mają elektryczny układ napędowy. Jednak w miarę jak elektryczny napęd staje się coraz bardziej popularny, ten rodzaj futurystycznego wzornictwa nie jest już potrzebny.

W przypadku MX-30 wyrażamy drugi etap stylistyki Kodo w bardziej użyteczny sposób; nie w oparciu o nowatorską wartość samego elektrycznego układu napędowego. Bardziej w oparciu o wartość, którą samochód, jako całość, przyniesie klientom. Jednakże, chociaż sam design jest inną interpretacją stylistyki Kodo, nadal koncentrujemy się na odbiciach refleksów światła na powierzchni nadwozia. W pewnym sensie MX-30 jest eksperymentem mającym na celu przyjrzenie się granicom Kodo i być może w przyszłości będzie mieć wpływ na ewolucję tej filozofii – twierdzi Jo Stenuit.

Nowe aspekty wzornictwa, czyli Mazda 3 i CX-30

Mazda MX-30 eksploruje nowe aspekty wzornictwa Kodo. Mazda 3 i CX-30 bazuje na obecnych sukcesach stylistyki projektowania marki, zachowując witalność Kodo. Jednocześnie dąży do zwiększenia prestiżu stylizacji poprzez elegancję i czystość minimalistycznej estetyki.Ta eliminuje wszystkie zbędne detale.

Istnieją trzy kluczowe elementy wzornictwa Mazdy. Japończycy nazywają je: Yohaku lub Ma: piękno pustej przestrzeni, Sori: krągłości pełne wyważonej dyskrecji oraz Utsuroi – gra światła i cienia.

Inspirowane esencją tradycyjnej sztuki japońskiej i pięknem przestrzeni między obiektami, fundamenty przyszłej elegancji Mazdy stanowią dynamiczne proporcje, klasyczna sylwetka i artystyczna gra światłem, która opiera się na wyjątkowym, ręcznym modelowaniu praktykowanym zarówno przez projektantów, jak i mistrzów sztuki modelowania.

Idealna równowaga pomiędzy napięciem, siłą i ciągle zmieniającymi się refleksami światła na muskularnej linii ramiennej, eleganckich krzywiznach i płynnie wklęsłych powierzchniach najnowszej generacji wzornictwa Mazdy została osiągnięta tylko dzięki setkom godzin żmudnego modelowania w glinie i nakładania kolejnych warstw materiału.

Kontrolowana witalność. Mazda jako dzieło sztuki

Stworzenie takiej kontrolowanej witalności – formy jednocześnie pięknej, jak i przemyślanie prostej – wymaga ogromnego nakładu czasu, dyscypliny i kunsztu. Ma to jednak zasadnicze znaczenie dla wyjątkowej japońskiej elegancji, jaką cechuje się wizja wzornictwa Mazdy następnej generacji. W niej doświadczenie właścicieli wzbogacono o postrzeganie samochodu jako dzieła sztuki.

Z premierą każdego nowego modelu Mazdy zobaczymy nowe elementy wzornictwa Kodo, tak jak w przypadku MX-30. Z czasem będą one ewoluować, kreując jedne z najpiękniejszych współczesnych samochodów drogowych.

Samochody przyszłości będą nadal rozwijały stylistykę projektowania Kodo – podsumowuje Jo Stenuit. MX-30, Mazda3 i CX-30 pomagają w kształtowaniu przyszłych projektów, podobnie jak modele koncepcyjne RX-Vision i Vision Coupe. Projektowanie jest wieczną ewolucją, zespoły designerów na całym świecie pracują nad tym codziennie i nieustannie udoskonalają, redefiniują i tworzą nowe wizje samochodów

szumowski koronawirus łukasz szumowski zakażony koronawirusem

Łukasz Szumowski zakażony koronawirusem! Jego rodzina także

budżet 2021 500 plus 13. emerytura 14. emerytura trzynastka czternastka zus 500 plus

Budżet 2021. Premier powiedział, co dalej z 500 plus i 13. emeryturą