Poczta Polska co jakiś czas wydaje komunikat istotny z punktu widzenia usług świadczonych obywatelom. Nowa wiadomość też jest ważna, bo dotyczy większości z nas. Chodzi o prezenty gwiazdkowe, które nam się nie spodobały.
Poczta Polska umożliwia darmowy zwrot nietrafionego prezentu
Jak wyliczył portal Money,pl, 2 lata temu Polacy próbowali się pozbyć 340 tys. nietrafionych podarków. W tym roku pewnie jest ich sporo więcej, bo kupujemy na potęgę. Głównie w sieci. To powoduje, że zwrot towaru jest łatwiejszy, często bezwarunkowy.
Prezenty pod choinką to kluczowy element udanych Świąt. W tym wyjątkowym czasie czekamy nie tylko na pierwszą gwiazdkę i smakowite potrawy, ale również na niewiadomą, którą skrywa opakowanie pod pięknie przystrojoną choinką.
Nie zawsze jednak znajdziemy pod nią to, co sobie wymarzyliśmy. Czasami jest to wręcz prezent kompletnie nietrafiony. Jest jednak dobra wiadomość! Możemy skorzystać z możliwości eZwrotu.
Polacy coraz więcej kupują w internecie i coraz częściej korzystają z możliwości zwrócenia zakupów do e-sklepów. Możliwość łatwego odesłania towaru do sklepu internetowego staje się już standardem zakupowym. W ramach programu Allegro SMART! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu, na który klient ma 14 dni, licząc od momentu odebrania przesyłki. Przed odesłaniem towaru należy każdorazowo upewnić się czy sprzedający na Allegro.pl przewiduje taką czynność i w jakim terminie należy jej dokonać.
Nietrafione prezenty. Co z nimi zrobić?
Formularz zwrotów znajduje się w zakładce „kupione” na koncie klienta. Wystarczy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do jednej z ponad 4700 placówek pocztowych (nie dotyczy agencji pocztowych).
W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:
- Zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową.
- Bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot.
- Zwrot odbywa się na koszt kupującego.
Warunki zwrotów zależne są od zapisów umowy sprzedawcy z Pocztą Polską. Do dyspozycji klienta chcącego odesłać towar przygotowany jest interaktywny formularz eZwrotów.
Informacje dotyczące e-zwrotów dostępne są na stronie http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/zwroty/.
Informacje dotyczące e-zwrotów dla sprzedawców znajdują się na stronie http://www.poczta-polska.pl/biznes/towary/zwroty/.