w ,

Netflix. Kod błędu ui-113 i błąd serwisu – co oznacza i jak go naprawić?

Błąd 113 może pojawić się na każdym z urządzeń, które jest przez nas używane do przesyłania strumieniowego. Występuje on wtedy, gdy aplikacja Netflix nie może połączyć się z serwisem.

jak naprawić netflix na telewizorze
Fot. freepik

Kod błędu Netflix ui-113 jest jednym z najczęściej pojawiających się błędów w tym popularnym serwisie. Co on oznacza i czym jest spowodowany? Jak się go pozbyć? W tym artykule radzimy, jak szybko naprawić błąd 113, aby znów móc cieszyć się oglądaniem swoich ulubionych seriali i filmów.

Kod błędu ui-113 – jak wygląda i co oznacza komunikat Netflix?

Błąd 113 może pojawić się na każdym z urządzeń, które jest przez nas używane do przesyłania strumieniowego. Występuje on wtedy, gdy aplikacja Netflix nie może połączyć się z serwisem. Co jest tego powodem? Najczęściej spowodowane jest to jakimś problemem z siecią. Komunikat, który widzimy wówczas na swoim urządzeniu brzmi następująco:

„Nie można połączyć się z serwisem Netflix. Spróbuj ponownie lub uruchom ponownie sieć domową i urządzenie do odbioru transmisji strumieniowej”.

Ta informacja niewiele jednak mówi, a sporo osób wpada w tym momencie w panikę sądząc, że nie będzie potrafiła poradzić sobie z naprawieniem tej „usterki„. Czy faktycznie jest się czego obawiać?

Co może oznaczać kod błędu ui-113 w serwisie Netflix? Może on być oznaką uszkodzenia danych pamięci podręcznej na danym urządzeniu, które powodują przerwy w połączeniu z Internetem lub naruszenia bezpieczeństwa.

Może pojawiać się również wtedy, gdy mamy zbyt słabe połączenie z siecią, przez co nie ma możliwości stabilnego przesyłania danych. Również krótkotrwałe przerwy w dostępie do Internetu mogą być powodem tego, że na ekranie pojawia się kod błędu ui-113. Komunikat ten może również występować, gdy nie działa aplikacja Netflix.

Jak naprawić problem z kodem błędu Netflix ui-113?

Pierwszym krokiem w celu naprawienia błędu ui-113 jest udanie się na stronę Netflix w przeglądarce internetowej. W tym celu należy połączyć komputer, telefon lub tablet z siecią Wi-Fi, z którą połączone jest urządzenie, na którym wystąpił błąd.

Następnie otworzyć przeglądarkę i przejść do strony Netflix, na której w prawym górnym rogu wybieramy opcję „Zaloguj się„. Jeśli po zalogowaniu pojawia się błąd NSEZ-403 oznacza to, że nasze konto nie może połączyć się z serwisem Netflix. W tym wypadku musimy cierpliwie poczekać i spróbować ponownie później.

Netflix nie działa? Sprawdź połączenie z siecią

Drugim krokiem w celu naprawienia błędu Netflix ui-113 jest sprawdzenie połączenia z Internetem. Jak to zrobić? Nic prostszego!

Aby zweryfikować, czy nasza sieć działa, można np. spróbować połączyć się z inną aplikacją internetową. Warto też zobaczyć, czy wszystko w porządku z routerem i modemem. Można również przejść na używanie kabla Ethernet.

Błąd ui-113 w telewizorze? Jak naprawić Netflix na telewizorze? Uruchom go ponownie

Jeśli oglądanie filmu lub serialu na Netflix nagle przerwie nam pojawiający się komunikat dotyczący błędu ui-113 możemy ponownie uruchomić telewizor (lub też inne urządzenie do przesyłania strumieniowego, na którym mieliśmy wówczas otwartą aplikację).

Wszystko, co musimy zrobić, to wyłączenie urządzenia, odłączenie go od zasilania na około 1 minutę, a następnie ponowne jego podłączenie. Taki restart może naprawić błąd Netflix ui-113.

Nie możesz oglądać Netflix? Wyloguj się!

Jeżeli poprzednie kroki nic nie dały i dalej nie możemy oglądać Netflix musimy spróbować kolejnego sposobu na poradzenie sobie z błędem ui-113 występującym na tym serwisie. Tym razem wylogujmy się całkowicie z aplikacji i zalogujmy się na nią ponownie. W jakim celu?

Może to pomóc w usunięciu ewentualnych uszkodzonych danych lub plików z pamięci podręcznej. To powinno pomóc i rozwiązać problem z pojawiającym się błędem. Jak tego dokonać? Na ekranie głównym aplikacji Netflix przechodzimy w lewo, otwieramy „Menu„, w jego dolnej części przechodzimy w prawo, wybieramy opcję „Uzyskaj pomoc” i klikamy na „Wyloguj się„.

Wylogowanie możemy również wybrać z ekranu błędu klikając na „Więcej szczegółów„, a tam na „Wyloguj się„. W tym przypadku drugą opcją wyboru jest też „Zresetuj„.

Błąd ui-113 nie daje za wygraną? Co robić?

Gdy powyższe sposoby zawiodły i na monitorze naszego urządzenia nadal wyświetla się niechciany błąd ui-113, nie poddawajmy się. To jeszcze nie koniec batalii – mamy kolejną możliwość rozwiązania problemu. Możemy spróbować odświeżyć lub też usunąć i ponownie zainstalować aplikację Netflix.

Gdy w aplikacji na naszym urządzeniu widzimy opcję wyczyszczenia pamięci podręcznej lub zresetowania danych lokalnych nie musimy podejmować drastycznych kroków usuwania Netflixa. Możemy najpierw spróbować wykorzystać właśnie opcję czyszczenia.

Wszystkie sposoby zawiodły? Uruchom ponownie domowy Internet

Ostatnim krokiem w celu naprawienia problemu, jakim jest kod błędu ui-113 jest zresetowanie domowego Internetu. Aby to zrobić należy wyłączyć urządzenie, na którym oglądaliśmy lub chcieliśmy oglądać Netflix, odłączyć modem i router od zasilania sieciowego, odczekać około 1 minutę i ponownie podłączyć oba urządzenia do gniazdka.

Po upewnieniu się, że modem i router połączyły się z siecią, spróbujmy ponownie uruchomić aplikację Netflix. Jeśli i ten sposób zawiódł możemy skontaktować się z dostawcą Internetu, który sprawdzi, czy w naszej okolicy nie doszło do awarii sieci, pomoże naprawić ewentualne błędy modemu, routera lub nieprawidłowe ustawienia sieciowe, zresetuje lub ponownie uruchomi nasze połączenie z Internetem.

usterka katalizatora objawy

Usterki katalizatorów samochodowych – jak je rozpoznać i skutecznie usunąć?

niedziela handlowa w wigilię 2023

Polacy się wściekną! W tym roku w Wigilię sklepy będą zamknięte. Minister podjął decyzję