w

Netflix. Kod błędu NW-2-5. Jak naprawić? To łatwiejsze, niż się wydaje

Kod błędu Netflix NW-2-5 wskazuje na problem związany z jakością połączenia z siecią. Usługa nie działa? Wystarczy skorzystać z poniższego poradnika.

kod błędu netflix nw-2-5
Fot. Freepik

Kod błędu Netflix NW-2-5 pojawia się na ekranach urządzeń użytkowników stosunkowo często. Jest jednak sposób na to, aby sobie z nim poradzić. Ten kod błędu mówi nam, że urządzenie nie jest połączone z Internetem lub coś uniemożliwia mu połączenie się z usługą.

Netflix. Kod błędu NW-2-5. Jak go naprawić?

Ten kod błędu najczęściej występuje, gdy występuje problem z siecią domową lub połączeniem internetowym. Gdy kod błędu Netflix NW-2-5 pojawia się na ekranie urządzenia, użytkownik najczęściej widzi informację o treści: „Serwis Netflix napotkał błąd. Ponowna próba za X sekund”. Co jednak zrobić, gdy mimo upływu czasu nic się nie zmienia?

Kod błędu NW-2-5 występuje często bez względu na to, na jakim urządzeniu korzystamy z Netflixa. Nie ma to znaczenia, ponieważ błąd dotyczy jakości połączenia z internetem lub po prostu jego braku. Jak naprawić kod błędu Netflix NW-2-5?

Konkretne kroki, które należy wykonać, mogą się różnić w zależności od tego, czy Netflix zainstalowaliśmy na tablecie, telefonie, telewizorze czy też oglądamy filmy na komputerze stacjonarnym. Może bowiem nie być możliwości weryfikacji lub zmian ustawień DNS na niektórych sprzętach.

Niektórzy dostawcy usług internetowych oferują z góry skonfigurowaną kontrolę rodzicielską, co może blokować dostęp do VOD. Należy więc zgłosić prośbę o wyłączenie kontroli rodzicielskiej lub zmianę ustawień przez dostawcę internetu.

Jak naprawić kod błędu Netflix NW-2-5

Naciśnij Spróbuj ponownie na ekranie błędu. Bardzo często już na tym etapie problem znika. Jeśli tak się nie stanie, ponownie uruchom urządzenie. Jeśli ma ono włączony tryb uśpienia, należy najpierw upewnić się, że tryb został wyłączony.

Teraz należy sprawdzić, czy urządzenie jest połączone z internetem i czy nasza sieć obsługuje połączenie strumieniowe. Zdarza się bowiem, że administrator sieci odgórnie blokuje dostęp do usług przesyłania strumieniowego. W takim wypadku ponownie należy się z nim skontaktować.

Jeśli problem nie został rozwiązany, należy zrestartować swoją sieć domową. W tym celu najpierw wyłączamy router i modem, jeśli są to oddzielne urządzenia. Konieczne może być również odłączenie ich od prądu, aby całkowicie rozwiązać problem. Tak wyłączone urządzenia należy pozostawić na około minutę, a potem ponownie je uruchomić i poczekać na uzyskanie połączenia.

Możliwe, że konieczne będzie sprawdzenie ustawień DNS. Niektóre urządzenia umożliwiają sprawdzenie ustawień DNS, ale nie zrobimy tego w przypadku np. telewizora. Można zamiast Wi-Fi przełączyć urządzenie na połączenie poprzez kabel.

Problem rozwiązuje najczęściej restart i ponowne uruchomienie routera. Należy poczekać, aż wszystkie diody zaczną świecić na zielono. Jeśli po wykonaniu powyższych czynności nadal występuje błąd NW-2-5, pozostaje już tylko skontaktować się z dostawcą usług internetowych. Odwiedzi nas wówczas serwisant, który postara się rozwiązać problem bezpłatnie.

hejt w internecie statystyki

37 proc. Polaków doświadcza tego codziennie w internecie. Eksperci rozkładają ręce

siergiej ławrow wiek żona młody

Kolejne ostre słowa Ławrowa. Czy to ostatnie ostrzeżenie? „Będziemy działać na polu bitwy”