Doświadczona dziennikarka odchodzi z „Gazety Wyborczej”. Monika Olejnik opublikowała swój ostatni felieton, w którym opisuje osobiste przeżycia i zapowiada nowe wyzwania zawodowe. Po kilkunastu latach współpracy z dziennikiem szykuje się do kolejnych projektów medialnych.
Monika Olejnik kończy współpracę z „Gazetą Wyborczą”
Ostatni piątek 2024 roku przyniósł czytelnikom „Gazety Wyborczej” niespodziewaną wiadomość. Monika Olejnik, która przez kilkanaście lat regularnie publikowała na łamach dziennika swoje felietony, ogłosiła zakończenie współpracy z redakcją. Jej tekst zatytułowany „Niepożegnanie Moniki Olejnik” stanowi symboliczne zamknięcie pewnego etapu w karierze dziennikarskiej.
Czytelnicy przyzwyczaili się do cotygodniowych, piątkowych spotkań z jej piórem. Felietony powstawały w najróżniejszych zakątkach świata – we włoskich kawiarniach, na dworcach kolejowych, pokładach samolotów czy nawet podczas zimowych wypadów narciarskich. Charakterystyczny, ironiczny i bezkompromisowy styl publicystki stał się jej znakiem rozpoznawczym.
– Chciałam się z wami pożegnać, ale jednak nie mówię „żegnam”, bo to jest wstęp do nowych pomysłów w mediach – oznajmiła dziennikarka, która po chwili nawiązała też do swojej sytuacji zdrowotnej.
– To nie był łatwy dla mnie rok. Okazało się kilka miesięcy temu, że mam raka, byłam w szoku. Nie dałam za wygraną, po operacji szybko wróciłam do pracy i ruszyłam do pisania felietonów. Namawiam was jeszcze raz: badajcie się, a po badaniach nie poddawajcie – zaapelowała do widzów i czytelników.
„To nie był łatwy dla mnie rok”
Minione miesiące okazały się niezwykle trudne dla dziennikarki TVN24. Diagnoza nowotworu postawiła jej życie do góry nogami. Mimo szoku i strachu, Monika Olejnik nie poddała się.
Po przebytej operacji błyskawicznie powróciła do aktywności zawodowej, kontynuując zarówno pracę telewizyjną, jak i pisanie felietonów. Wykorzystując własne doświadczenia, zaapelowała do czytelników o regularne badania profilaktyczne.
Decyzja o zakończeniu współpracy z „Gazetą Wyborczą” nie oznacza wycofania się z działalności medialnej. Monika Olejnik nadal prowadzi program „Kropka nad i” w TVN24, choć i ta stacja stoi przed poważnymi zmianami.
Warner Bros. Discovery, amerykański właściciel TVN, rozważa sprzedaż polskiej części swojego medialnego imperium. Nieoficjalne informacje wskazują na zainteresowanie ze strony konsorcjum czesko-węgierskiego oraz właściciela InPostu, Rafała Brzoski. Do grona potencjalnych nabywców dołączają również medialni giganci – Disney oraz Fox News.