Sylwestrowa noc 2023/2024 przyniosła niespodziankę na rynku telewizyjnym. Trzy największe stacje rywalizowały o uwagę widzów w całej Polsce. Obok doświadczonych graczy – Polsatu i TVP, pojawiła się pierwszy raz prywatna stacja TV Republika, która zorganizowała własną imprezę.
Rekordowa noc sylwestrowa. Miliony widzów przed ekranami
Polskie stacje telewizyjne stoczyły zaciekłą walkę o uwagę widzów podczas nocy sylwestrowej 2023/2024. Po raz pierwszy w historii aż trzy kanały przygotowały własne koncerty, a łączna widownia przekroczyła 7,5 miliona osób. Do rywalizacji pomiędzy Polsatem a TVP dołączyła w tym roku TV Republika, która zorganizowała własne widowisko w Chełmie.
Największym zwycięzcą tegorocznej nocy sylwestrowej okazał się Polsat. Stacja po przeniesieniu imprezy z Chorzowa do Torunia osiągnęła imponujący wynik – „Sylwestrową Moc Przebojów” oglądało średnio ponad 3 miliony widzów.
Szczególnie istotny był moment noworocznego toastu, kiedy przed telewizorami zgromadziło się aż 4,1 miliona Polaków. To oznacza, że co trzecia osoba oglądająca wtedy telewizję wybrała właśnie propozycję Polsatu. Stacja może pochwalić się również wysokim udziałem wśród młodszej widowni – w grupie wiekowej 16-49 lat osiągnęła niemal 30 procent.
Na toruńskiej scenie wystąpiły największe gwiazdy polskiej estrady, między innymi Zenek Martyniuk, Doda oraz Maryla Rodowicz, a także między innymi Roksana Węgiel.
Debiut TV Republika i międzynarodowe gwiazdy w Chełmie
Telewizja Republika zadebiutowała z rozmachem na sylwestrowej scenie. Stacja zorganizowała pięciogodzinne widowisko na placu Łuczkowskiego w Chełmie, podczas którego wystąpiły zarówno polskie, jak i międzynarodowe gwiazdy. Wśród wykonawców znaleźli się między innymi legendarny zespół Boney M, Captain Jack oraz Bad Boys Blue.
Polską scenę muzyczną reprezentowały takie zespoły jak Lombard, Kombi, Weekend czy Bayer Full. Program prowadzili znani prezenterzy: Anna Popek, Rafał Patyra, Natalia Rzeźniczak i Adrian Borecki.
Według oficjalnych danych Nielsen Audience Measurement, koncert przyciągnął przed telewizory średnio 1,332 miliona widzów, co przełożyło się na 10,7 procent udziału w rynku. Dodatkowo transmisję w serwisie YouTube śledziło około 50-60 tysięcy użytkowników. Szef TV Republika, Tomasz Sakiewicz, pierwotnie informował o 3 milionach widzów, jednak później zweryfikował te dane… w górę.
Muszę serdecznie Państwa przeprosić. Nasze dane co do oglądalności koncertu sylwestrowego okazały się nie precyzyjne. Nie oglądało nas 3 mln osób a według samej pracowni Nilsena 4 mln plus około pół miliona na youtube. Nie mamy danych z innych streamingów i z zagranicy. Ale…
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) January 2, 2025
TVP z Bryanem Adamsem nie pobiła konkurencji
Telewizja Polska, mimo zaangażowania światowej gwiazdy – Bryana Adamsa, nie zdołała przebić wyników konkurencji. Koncert TVP zgromadził przed ekranami średnio 1,912 miliona widzów, osiągając 15,3 procent udziału w rynku. Po doliczeniu widowni TVP Polonia, udział stacji wzrósł do około 17,5 procent.
Warto zaznaczyć, że dane oglądalności nie są jeszcze kompletne. Końcowe wyniki zostaną opublikowane 2 grudnia, gdyż koncerty TV Republika i TVP trwały dłużej niż propozycja Polsatu. Dla porównania, w ubiegłym roku sylwestrowe propozycje telewizyjne przyciągnęły łącznie 5,74 miliona widzów, co pokazuje znaczący wzrost zainteresowania tego typu wydarzeniami w tym roku.