Sieć Lewiatan we współpracy z franczyzobiorcami wdrożyła samoobsługowy sklep. To innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia samodzielne robienie zakupów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Oczywiście także w święta i niehandlowe niedziele.
Lewiatan – samoobsługowy sklep
Wyróżnikiem samoobsługowego sklepu Lewiatan jest z pewnością fakt, że urządzenie oferuje szeroki wybór produktów. Jest w stanie pomieścić do 200 produktów z różnych kategorii, w tym nabiału, mięsa, słodyczy, pieczywa czy napojów.
Urządzenie posiada regulowany system chłodzenia, dzięki czemu jest przystosowana do przechowywania jaj czy produktów mlecznych. Produkty w automacie są zawsze świeże i regularnie udostępniane, ponieważ o ich dostępność dbają pracownicy sklepu stacjonarnego Lewiatan, przy którym działa urządzenie. Klienci mogą być więc pewni, że automat nie dostarczy im przeterminowanych produktów.
Lewiatan wyposażył automat także do przygotowywania ciepłych napojów: kawy, herbaty i czekolady. Godnym uwagi jest, że urządzenie zajmuje stosunkowo niewielką powierzchnię, bowiem zaledwie 3,4 x 1,2 m.
Za zakupy można zapłacić kartą płatniczą lub BLIKiem. Jest to pierwsze tego typu urządzenie w Polsce i jedno z pierwszych w Europie.
Odpowiedź na zakaz handlu
– W odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się trend convenience wdrażamy rozwiązania technologiczne, które zwiększają efektywność pracy sklepów oraz odpowiadają na potrzeby klientów, którzy chcą robić zakupy wygodnie – blisko domu, w dogodnych godzinach. Dlatego jako sieć rozwijamy przyjazne i bliskie sklepy, a w naszej strategii działania silnie stawiamy na dopasowanie do lokalnych potrzeb i oczekiwań naszych klientów – podkreśla Robert Rękas, Członek Zarządu Lewiatan Holding. Nie mamy jednak wątpliwości, że to także odpowiedź na niedzielny zakaz handlu.
Nowatorski projekt sklepu samoobsługowego powstał z inicjatywy Państwa Alicji i Wiktora Wieleckich z Krakowa. Jego rozwój wspierany jest przez Spółkę Regionalną Lewiatan Małopolska oraz Centralę Lewiatan Holding.
– Uważnie analizujemy zgłaszane przez naszych franczyzobiorców inicjatywy i wspieramy ich w realizacji pomysłów na rozwój biznesu. Wspólnie z Centralą Lewiatan Holding pomagamy wdrożyć innowacyjne rozwiązania. Wszystko, by w praktyce przetestować ich działanie, udoskonalić i uruchomić w większej liczbie placówek. Wierzymy, że samoobsługowy sklep, który od stycznia działa w Krakowie, będzie inspiracją dla innych naszych franczyzobiorców. Zachęci ich do wykorzystania tego rozwiązania w swoim sklepie, ale też do zgłaszania własnych pomysłów. Zainteresowanie sklepem samoobsługowym jest spore i planowane jest wdrożenie go w kolejnych placówkach sieci – zaznacza Kazimierz Mars, Wiceprezes Zarządu Lewiatan Małopolska.
Jak zrobić zakupy w takim automacie?
Istotne jest, iż obsługa urządzenia jest bardzo prosta i intuicyjna w oparciu o multimedialny panel dotykowy. Najnowsze technologie, zastosowane w samoobsługowym sklepie Lewiatan, ułatwiają cały proces zakupowy.
– Za pomocą delikatnie działającego taśmociągu zamówiony produkt jest wprowadzany do specjalnej windy. Ta gromadzi zakupione produkty i dostarcza je do okienka, w którym wydawane są zakupy. Produkty, które łatwo uszkodzić, np. jajka czy produkty w szklanych opakowaniach, również są bezpieczne w drodze do okienka – tłumaczy Kazimierz Mars.
Innowacyjny sklep samoobsługowy działa przy stacjonarnej placówce sklepu Lewiatan przy ul. 29 listopada 57-59 w Krakowie.
źródło: PSH Lewiatan
Zobacz także: