Sztuczna inteligencja jest coraz lepsza. Z każdym tygodniem grafiki generowane przez najpopularniejsze narzędzie, czyli Midjourney, zaskakują, ale jednocześnie niepokoją. O swoją pracę mogą zacząć martwić się topowe modelki na całym świecie.
AI. Midjourney 5.1. Modelki mogą się pakować i szukać nowej pracy
Midjourney to narzędzie, które generuje obrazy nieistniejących ludzi i miejsc. Sztuczna sztuczna w najnowszej wersji 5.1 tworzy obrazy, które zaskakują jakością i realizmem, ale jednocześnie powodują w niektórych branżach strach o miejsca pracy. To, co kosztowało do tej pory tysiące złotych (lub więcej), będzie można mieć teraz za 10 dolarów.
Wyraźnie ulepszono postacie, wysokiej jakości twarze – to wszystko powoduje, że o swoją pracę mogą zacząć bać się między innymi modelki (może z wyjątkiem tych najbardziej uznanych na świecie, któych twarze są nie do podrobienia). Fotorealizm w Midjourney wywołuje panikę, bo cała praca nad kampanią reklamową może teraz kosztować grosze i zajmować kilka minut.
Aby wycisnąć z Midjourney jak najwięcej, potrzeba mieć jednak wiedzę na temat pisania tzw. promptów. To jednak z każdym miesiącem jest coraz łatwiejsze, bo nawet do tego powstały specjalne aplikacje ułatwiające pracę.
No i mamy to.#HalfPrice (należy do grupy CCC) stworzyła kampanie reklamową w której wykorzystano grafiki w całości wygenerowane przez #AI.
Wygląda to bardzo dobrze.
Muszę przyznać.Czyli kolejna granica przekroczona.
Tylko co z prawem autorskim? pic.twitter.com/GGLYD2wqS7— Wojtek Kardys 🇵🇱🇪🇺🇺🇦 (@WojtekKardys) May 5, 2023
Pierwsza kampania reklamowa z użyciem AI? Bardzo proszę
Zdjęcia modelek, które tu widać, nie są prawdziwe. Ubrania prawdopodobnie też. Kobiety te nie istnieją (chyba że w „wyobraźni” sieci neuronowych), ale noszą one ubrania i gadżety, które mogą być prawdziwe i mogą stanowić elementy kolekcji dowolnej marki. To sprawi, że nie trzeba będzie już zatrudniać modeli i modelek oraz fotografów, by tworzyć wysokiej jakości kampanie reklamowe.
Swoją pierwszą kampanię w oparciu o Midjourney stworzyła nie tak dawno firma CCC, a konkretnie marka sieci HalfPrice. To pierwsza w Polsce akcja reklamowa, która powstała w oparciu o stworzone przez sztuczną inteligencję obrazy. Trzeba przyznać, że efekt wzbudza zachwyt, ale jednocześnie niepokoi branżę.
The new version of Midjourney that released yesterday shows how far AI has come in making commerical-level images from text alone
Here is what you get for „modern outfits inspired by Van Gogh/ Basquiat/ Monet/ Rothko, fashion photoshoot” Each one is the first try, no revisions. pic.twitter.com/NTBKX1fD1b
— Ethan Mollick (@emollick) May 3, 2023
Nie tylko o posadę można się bać w konktekście rozwoju sztucznej inteligencji. Niesie ona ze sobą – niestety – dużo poważniejsze zagrożenia. Nie chodzi tu tylko o kwestie etyczne czy o prawa autorskie, ale przede wszystkim o szeroką i łatwą możliwość wykorzystania tej technologii do siania dezinformacji i fake newsów. Jedno jest pewne – czeka nas w tej materii prawdziwa jazda bez trzymanki.