w ,

Arena Trzaskowskiego porażką? Duda w Końskich z trzykrotnie większą widownią

Arena Trzaskowskiego w Lesznie (tzw. „Arena Prezydencka”) zanotowała oglądalność w TVN24 na poziomie zaledwie 1,3 mln widzów.

arena trzaskowskiego debata prezydencka leszno końskie duda trzaskowski wybory prezydenckie
Fot. Facebook / profile kandydatów

Arena Trzaskowskiego w Lesznie (tzw. „Arena Prezydencka”) zanotowała oglądalność w TVN24 na poziomie zaledwie 1,3 mln widzów. Dla porównania Andrzej Duda w Końskich zgromadził przed telewizorami prawie 4 mln osób we wszystkich stacjach TVP.

Arena Trzaskowskiego w Lesznie – medialna porażka

Arena Prezydencka z udziałem Rafała Trzaskowskiego zgromadziła przed telewizorami tylko 2,08 mln osób, jeśli zliczymy wszystkie transmitujące ją stacje (TVN24, TVN24 Biznes i Świat i Polsat News). W samym TVN24 wydarzenie to śledziło jedynie 1,28 mln widzów – wynika z analiz portalu branżowego Wirtualnemedia.pl.

Debata Andrzeja Dudy w Końskich była relacjonowana w TVP1, TVP Info, TVP Polonia, a także w Polsat News i TV Republika. Łączna widownia dała niemal 4 mln widzów. Dane te podała firma badawcza Nielsen Audience Measurement.

Debaty Trzaskowski Duda nie będzie

Przeprowadzenie debaty przed wyborami prezydenckimi jest obowiązkiem Telewizji Polskiej nałożonym na tę instytucję ustawowo. Niestety przed 2 turą wyborów nie dojdzie do bezpośredniego starcia kandydatów. Decyzję taką podjęło kierownictwo TVP.

Druga tuta odbędzie się w niedzielę 12 lipca. Pierwszą wygrał zdecydowanie urzędujący prezydent Andrzej Duda uzyskując historyczny wynik (lepszy o ponad 10 pkt. proc. niż w pierwszej turze w 2015 r.). Z kolei kandydat Platformy Obywatelskiej uzyskał z kolei najgorszy wynik ze wszystkich kandydatów PO do tej pory. Mimo to sondaże dają niemal identyczną szansę na zwycięstwo obu kandydatom.

Kontrowersje wokół TVP

Zdaniem Rady Etyki Mediów, „Wiadomości”, czyli główny program informacyjny TVP, jest wyłącznie narzędziem propagandy nakierowanej na promocję jednego kandydata. Dlatego wydała w tej sprawie specjalny komunikat.

Na zakończenie warto wspomnieć, że według oficjalnych pomiarów oglądalności autorstwa Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało 2,6 mln osób.

Liczba osób oglądających ten program informacyjny rok do roku urosła o 30 proc. wyprzedzając „Fakty” TVN. Dlatego to może właśnie jest powód, że kandydat PO Rafał Trzaskowski zapowiada likwidację TVP Info.

Źródło: TVP Info, Wirtualnemedia.pl

koronawirus rynek pracy bezrobocie kobiet iqs promedica24

Koronawirus wysłał kobiety na bezrobocie. Co trzecia chce wyjechać

paulina drażba koronawirus gwiazdy celebryci epidemia

Paulina Drażba jednoznacznie o show-biznesie i gwiazdach. Ma rację?