TVP Info w maju br. było liderem oglądalności w grupie kanałów informacyjnych. W tzw. grupie komercyjnej zwyciężyła z kolei stacja TVN24. Portal wirtualnemedia.pl opublikował nowe wyniki oglądalności stacji informacyjnych w Polsce.
TVP Info najchętniej oglądane
Liderem kanałów informacyjnych w maju było TVP Info – wynika z danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement. Oglądalność stacji w grupie wszystkich informacyjnych kanałów względem maja 2019 r. skoczyła aż o 40,20 proc. TVN24 spadło na drugie miejsce w tym zestawieniu. Podium zamknął kanał Polsat News po wzroście udziału względem maja 2019 roku o 71,12 proc.
Największy udział w grupie kanałów o tematyce newsowej i informacyjnej w maju br. miała Telewizja Polska. Stacje należące do TVP wyprzedziły jedynie kanały TVN.
Superstacja na minusie, TVN24 zdominowało grupę komercyjną
Stratę widzów i oglądalności zanotowała jako jedyna Superstacja. Powodem takiego stanu rzeczy może być nowa ramówka, którą mamy okazję podziwiać od września 2019 r. Superstacja całkowicie przemodelowała swoje programy i zrezygnowała z polityki i publicystyki. Kanał chce stać się telewizyjnym tabloidem.
Grupa komercyjna widzów, czyli osoby w wieku od 16 do 49 lat, wybierała częściej TVN24. Na drugim miejscu uplasował się kanał TVP Info (wzrost o 72,48 proc.). Tu również trzecia była stacja Polsat News (największe wzrosty w całym zestawieniu).
TVP Info jako jedyna stacja w kontrze do opozycji
Stacja należąca do TVP jest pod ostrzałem kandydata w wyborach na prezydenta Rafała Trzaskowskiego. TVP Info jako jedyna telewizja mocno zyskuje i jednocześnie stoi w kontrze do narracji stacji komercyjnych, głównie TVN24. Nie podoba się to opozycji, dlatego – jak twierdzi Trzaskowski – trzeba TVP Info zlikwidować.
Zjawisko jest o tyle groźne, że rząd nie ma w rękach żadnego innego medium o tak szerokim zasięgu. Likwidacja stacji spowoduje, że media telewizyjne zdominuje jedna narracja zbieżna ze stacjami komercyjnymi.
Rafał Trzaskowski zapewnił bowiem, że publicystyka i informacja ma być obecna tylko w mediach prywatnych, które wspierają opozycję. TVP ma zająć się po zmianach jedynie kulturą i edukacją, czyli tzw. misją publiczną.
Źródło: Nielsen Audience Measurement, Wirtualnemedia