Solą każdej kampanii content marketingowej są treści publikowane na różnego rodzaju portalach internetowych – przede wszystkim artykuły sponsorowane czy gościnne. Trudno sobie nawet wyobrazić, aby zabrakło ich w jakiejkolwiek strategii promocji marki opartej na contencie.
Jeśli powoli przymierzasz się do uruchomienia takiej kampanii, to fajnie, że trafiłeś akurat na nasz poradnik. Zdradzamy w nim, jakich błędów koniecznie powinieneś się wystrzegać. Przez nie Twoja kampania content marketingowa na portalach internetowych nie przyniesie spodziewanych efektów.
Niska jakość contentu
Wiele firm popełnia wciąż ten sam błąd, wychodząc z założenia, że przecież i tak nikt nie przeczyta tych wszystkich artykułów, a liczy się wyłącznie pozyskanie mocnego linku prowadzącego do strony marki. Po co więc silić się na wysoką jakość tekstu i atrakcyjną zawartość merytoryczną? Już odpowiadamy: bo wbrew pozorom artykuły sponsorowane są czytane, zarówno przez użytkowników, jak i roboty Google.
Niska jakość contentu może pogrzebać każdą kampanię content marketingową. Nie dość, że okaże się ona tylko niepotrzebnym kosztem, to jeszcze może tutaj dojść do dokładnie odwrotnego efektu. Zamiast wzmocnić markę, osłabisz ją i narazisz na śmieszność.
Wybór portalu przez pryzmat wyłącznie liczby UU
Schemat, w jakim funkcjonują przedsiębiorcy, często wygląda tak: mamy już fajne artykuły sponsorowane napisane przez profesjonalnego copywritera, ale trzeba je jeszcze gdzieś opublikować. Sprawdzamy sobie listę dostępnych portali internetowych i wybieramy 4-5 z największą liczbą unikalnych użytkowników. Co w tym złego? Teoretycznie nic, ale w praktyce takie podejście niespecjalnie się sprawdza.
Powodem jest to, że wysoka liczba UU nie świadczy wcale o tym, iż znajdą się wśród nich klienci marki. W kampanii content marketingowej chodzi przecież nie tylko o to, aby pozyskać mocny link – przede wszystkim celem powinno być zwrócenie uwagi na markę, zwiększenie jej rozpoznawalności i atrakcyjności w grupie docelowej oraz zasygnalizowanie jej oferty.
Dlatego treści należy dystrybuować tam, gdzie istnieje największe prawdopodobieństwo „spotkania” klienta marki. Zobacz przykładową listę portali tematycznych https://soluma.pl/cenniki/cennik-reklamy-na-portalach
Nachalna reklama
Artykuły sponsorowane, choć oczywiście płacimy za ich publikację, nie powinny być zwykłą treścią reklamową. Może to spowodować odmowę publikacji na portalu (niektórzy wydawcy nie chcą u siebie takich artykułów). Poza tym sama wartość tekstu dla czytelnika będzie żadna. Nie osiągniemy więc spodziewanego efektu wzmocnienia wizerunku marki, co najwyżej pozyskując link.
Planując kampanię content marketingową na portalach internetowych w pierwszej kolejności zawsze trzeba zadbać o wysoką jakość contentu oraz jego przydatność dla czytelnika. Fajnie sprawdzają się tutaj artykuły poradnikowe, w których treści możemy inteligentnie i nienachalnie wpleść informację o marce czy link do jej strony internetowej.
Więcej informacji w naszych poradnikach, ponad 1000 artykułów https://soluma.pl/poradniki