Digital News Report wskazuje, że TVP oraz „Gazeta Polska” są liderami rankingu najmniej wiarygodnych źródeł informacji. 55 proc. polskich internautów przegląda Onet, odrobinę mniej WP.pl, a tylko 40 proc. czyta TVN24.pl. Mamy wyniki najnowszego badania na zlecenie Instytutu Reutersa.
Digital News Report: TVP w odwrocie
Jeśli chodzi o prasę, najpopularniejszy jest portal Wyborcza.pl (23 proc. wskazań). Ze stacji radiowych najczęściej wybieramy RMF24.pl. Wśród regionalnych źródeł informacji prym wiedzie Naszemiasto.pl.
Jeśli chodzi o media pozainternetowe, wśród stacji informacyjnych liderem jest TVN (czyli „Fakty”, TVN24 i TVN24 Biznes i Świat). 50 proc. respondentów ogląda te kanały minimum raz w tygodniu. 34 proc. badanych ogląda Polsat News. Kanał ten wyprzedził telewizje informacyjne należące do TVP.
Treściom informacyjnym przekazywanym przez TVP ufa 43 proc. internautów, z kolei 39 proc. nie ufa telewizji publicznej. W przypadku „Gazety Polskiej” brak zaufania wykazuje 31 proc. respondentów.
Nie ufamy tabloidom?
Jeśli chodzi o prasę tabloidową, do „Super Expressu” z zaufaniem podchodzi 44 badanych, a do „Faktu” 45 proc. osób pytanych w badaniu Digital News Report.
Informacje podawane w mediach 45 proc. polskich internautów uważa za wiarygodne. 37 proc. wierzy temu, co jest na portalach społecznościowych. 20 proc. respondentów deklaruje, że płaci za informacje podawane w sieci (subskrypcje i abonamenty).
Poziom zaufania do mediów – badanie Instytutu Reutersa
Smartfony stały się głównym urządzeniem do szukania informacji i bardziej popularnym od komputerów stacjonarnych. Na telefonach informacje czyta już 79 proc. internautów. 5 lat temu było to 52 proc. pytanych. W odwrocie jest tradycyjna telewizja. Tu nastąpił spadek liczby osób czerpiących informacje z tego typu źródła z 81 do 75 proc., a w przypadku prasy – z 28 do 24 proc.
Facebook liderem w przypadku social media
Wśród liderów platform społecznościowych wciąż głównym źródłem informacji jest Facebook. Treści o charakterze newsowym czerpie tu 65 proc. polskich internautów, o 4 proc. więcej niż rok temu.
Digital News Report to raport oparty na ankietach przeprowadzonych w styczniu i lutym br. wśród ponad 80 tys. internautów w 40 krajach z całego świata. W Polsce sondaż objął 2 008 użytkowników.
Źródło: Wirtualnemedia.pl