w , ,

Płaski brzuch do wakacji? Dzięki tej diecie to łatwiejsze, niż się wydaje

Płaski brzuch to marzenie każdego i to bez względu na płeć. Temat zyskuje na znaczeniu w obliczu zbliżającego się sezonu letniego.

płaski brzuch sposoby jak uzyskać dieta ćwiczenia lato 2021

Płaski brzuch to marzenie każdego i to bez względu na płeć. Temat zyskuje na znaczeniu w obliczu zbliżającego się sezonu letniego. Choć w internecie znajdziemy mnóstwo ćwiczeń, które pomogą nam wzmocnić mięśnie brzucha to pamiętajmy, że bez właściwej diety nie osiągniemy oczekiwanego efektu.

Badania potwierdzają, że odpowiednio zbilansowana dieta to aż 70% sukcesu w drodze
po wymarzoną sylwetkę. Pozostałe 30% to aktywność fizyczna, dlatego zamiast półgodzinnej serii brzuszków trzy razy dziennie, czy kilkudniowego „detoksu sokowego” wprowadźmy w życie zasady, które pomogą w uzyskaniu płaskiego brzucha oraz pozytywnie wpłyną na nasz organizm.

Zdrowe nawyki, za które brzuch nam podziękuje

Jeśli chcemy mieć płaski brzuch to przede wszystkim powinniśmy jadać regularnie. Zachęcam
do spożywania 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny. Unikajmy produktów ciężkostrawnych
i wzdymających. Postawmy na dania lekkostrawne i bogate w błonnik pokarmowy. Niezwykle istotne jest również regularne nawadnianie organizmu, ponieważ wspomaga to metabolizm i ułatwia usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Aby nasz organizm dobrze funkcjonował potrzebuje także odpowiedniej dawki snu tj. 7-8 godzin na dobę. Niewyspanie wpływa na zaburzenie procesów wewnątrz naszego ciała i przez to chętniej sięgamy po nadprogramowe kalorie, dlatego przestrzeganie zasady Work-Life-Balance jest równie ważne – wyjaśnia Natalia Chybzińska, specjalista dietetyk, catering dietetyczny Kukuła Healthy Food.

Płaski brzuch. Co jeść, a czego unikać?

W diecie na płaski brzuch powinny znaleźć się warzywa takie jak: sałata, pomidory, świeże i kiszone ogórki, marchew, buraki, cukinia, brokuły i bakłażan. Warto sięgać także po produkty pełnoziarniste typu brązowy ryż, chleb oraz makaron razowy lub z pełnego przemiału, drobne kasze, komosę ryżową, płatki owsiane, chude gatunki mięs jak np. indyk czy udziec wołowy, ryby, chude mleko i nabiał, orzechy.

Warto pić także minimum 1,5 litra płynów dziennie – przede wszystkim wody niegazowanej, ale może być także zielona herbata i napary ziołowe. Potrawy najlepiej gotować na parze lub piec bez dodatku tłuszczu.

Unikajmy natomiast nadmiaru cukru, soli, wysokoprzetworzonych dań i przekąsek, potraw smażonych, warzyw strączkowych (np. fasola, ciecierzyca, groch), a także kapustnych, cebuli, owoców pestkowych (np. czereśnie, nektarynki, śliwki) makaronów i pieczywa z oczyszczonej mąki pszennej, białego ryżu, wody gazowanej i słodkich napojów.

POLECAMY:
Pijesz duże ilości wody? Musisz to wiedzieć, jeśli zależy Ci na zdrowiu

Na śniadanie dobrym wyborem będzie pasta z gotowanych jajek z dodatkiem jogurtu naturalnego, omlet z pomidorami, czy twaróg z ziołami i chlebem razowym. Na drugie śniadanie lub podwieczorek możemy zjeść sałatkę z sezonowych warzyw, np. świeży szpinak z fetą lub gotowanym drobiem czy dorszem, ogórkiem, truskawkami i pestkami słonecznika. Dobrym wyborem będzie też koktajl na bazie mleka kokosowego z siemieniem lnianym, owocami jagodowymi lub bananem. Na obiad i/lub kolację proponuję gęste, warzywne zupy z dodatkiem schabu lub piersi indyka, pieczone lub gotowane na parze chude mięsa i ryby w towarzystwie brązowego ryżu z brokułami lub kotlety z kaszy jaglanej i pestek dyni z surówką z marchwi – podpowiada Natalia Chybzińska, specjalista dietetyk, catering dietetyczny Kukuła Healthy Food.

Podkręć metabolizm – rusz się po zdrowie

Jeśli pogoda dopisuje to warto zażyć również trochę ruchu na świeżym powietrzu. Może być
to 30-45 minutowy szybki spacer, jazda na rowerze, czy rolkach. A jeśli pada deszcz
to trening z ciężarkami lub obciążeniem własnego ciała, czy zestaw ćwiczeń wzmacniająco-rozciągających typu pilates o dostosowanym do własnych możliwości stopniu zaawansowania możemy wykonać np. w domu

Przykłady treningów znajdziesz np. w magazynach o zdrowym stylu życia oraz w internecie. Aktywność fizyczna sprzyja lepszemu funkcjonowaniu organizmu i pozwoli odpocząć od nowoczesnych technologii, dlatego warto wybrać taką, która sprawi nam przyjemność
i włączyć ją do codziennego harmonogramu.

Co myślisz?

zaszczepieni covid pieniądze dodatek pfizer moderna astrazeneca odszkodowanie

Zaszczepieni na COVID dostaną gotówkę! Nowy pomysł prezydenta

karol strasburger żona dzieci familiada życie prywatne emerytura

Strasburger ujawnił, ile ma emerytury. Kwota ścina z nóg, ZUS komentuje