W ubiegłym roku sieć spożywczych sklepów Dino Polska otworzyła 243 nowe sklepy. W tym czasie inna sieć, uważana za najpopularniejszą, uruchomiła tylko 102 placówki. Wszystko przy braku spektakularnych kampanii reklamowych. Jak to możliwe?
Dino Polska rośnie dwa razy szybciej
Regularne wzrosty przychodów, dwucyfrowa dynamika, dużo nowych klientów. Wszystko to, o czym tylko może marzyć sklepowa sieć. Najciekawsze, że wszystko to dzieje się przy braku jakichkolwiek reklam i kampanii marketingowych w dużych mediach.
Co jest powodem sukcesu? Zapewne bliskość. Polacy twierdzą, że jeżeli sklepik jest tuż za rogiem, to lepiej mu się wiedzie niż wielkim marketowym halom 2,5 km dalej. Jednak kluczem do sukcesu jest nie tylko to, ale też czystość, uśmiechnięta obsługa jak i przystępne ceny. A jak powszechnie wiadomo, dobrego reklamować nie trzeba, bo jest reklamą samo w sobie.
Sklepów przybywa, dystans maleje
Na koniec roku 2019 sieć miała nieco ponad 1200 sklepów na terenie kraju. W sumie nowych placówek pojawiło się 243, co oznacza, że przybyło ich dwa razy tyle co Biedronek. Nadal jednak obie sieci dzieli duży dystans, bowiem Biedronka ma sklepów aż trzy tysiące!
Szefowie marki Dino Polska sukces odbierają na wiele sposobów. Dla nich to głownie sygnał, że sklepy spotkały się z dużym zaufaniem klientów. Dwa – sklepy nie są przeładowane tak jak to ma miejsce w przypadku zwykłego dyskontu.
W telewizji reklamy Dino nie zobaczysz
Jest w tym coś zaskakującego, ale Dino Polska rośnie bardzo szybko jednocześnie nie wydając pieniędzy na reklamę w dużych mediach o szerokim dotarciu. Może jednak sklepom reklamy wcale nie są niezbędne? Prawda jest jednak taka, że markety Dino Polska nie prowadzą żadnej konkurencyjnej walki na noże ze sklepami takimi jak Biedronka czy Lidl.
Sieć wykorzystuje lokalność. Liczy na to, że klienci nie będą zainteresowani regularnymi wycieczkami do dużych sklepów i postawią na placówkę osiedlową. Pozostaje się więc cieszyć, że mimo tak dużej liczy wielkopowierzchniowych marketów mniejsze sklepy też mogą się rozwijać. Jak widać marce Dino Polska nie jest też straszny zakaz handlu w niedziele i święta.
Źródło: Dino Polska, wirtualnemedia.pl